Mimmi Johansson

2011-12-31
17:08:07

En andra chans
Föräldrarna, lillasyster och storasysters sambo drog iväg till stan och kollade på raketerna. Storasyster och jag stannar hemma i värmen.
Det kryper under skinnet på mig, för det finns så mycket jag skulle vilja göra, säga, se, höra innan de sista timmarna av året 2011 är slut. Ibland är det nästan lite sorgligt det där med avslut. Men med ett avslutat kapitel kommer en ny början, nya chanser.
Mitt liv kretsar ganska mycket runt nuet. Så mycket som måste hända på en och samma gång. Lära sej spela nya instrument, lära sig rida, träna hårdare, hitta fler kompisar, men samtidigt ha lika bra kontakt med dom "äldre" kompisarna o.s.v. Alltid tonvis med saker man ska göra. Inte en lugn stund.
Men det man inte tänker på är att man har ett helt liv på sig att göra alla dessa saker.
Men vad vet man, livet kan ta slut imorgon. Bara för det ska man inte sluta leva. Man ska göra sitt bästa, men ändå måste man ta sig tid att andas och vila, ta reda på vem man är. För livet kan lika gärna pågå i 100 år till.
Ett avslut, en ny början. Hejdå 2011, välkommen 2012.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: